Wycieczka na Nosal

Dzisiaj od rana pogoda była przepiękna. Mocne jesienne słońce, choć nisko nad horyzontem grzało mocno. Byłem dość zajęty i nie przewidywałem żadnych wyjść, lecz około południa nie wytrzymałem. Złapałem plecak, dwie kanapki, aparat fotograficzny i po dwu minutach byłem na dworcu. Najbliższy bus był za pięć minut. więc o wpół do pierwszej byłem już w Kuźnicach. Tylko w listopadzie można zobaczyć taki widok. Tam gdzie zwykle tłoczy się kilkudziesięciometrowa kolejka dziś przychodzisz i wsiadasz.

Dolna stacja kolejki na Kasprowy Wierch.

Kolejka na Kasprowy Wierch. Dolna stacja.

Dość dużo turystów korzysta z tych listopadowych udogodnień. Wagoniki wracające z Kasprowego Wierchu były wypełnione.

Kolejka na Kasprowy Wierch.

Szczęśliwcy wracają z gór. W listopadzie bez kolejki.

Godzina była już dość późna jak na obecną porę roku, więc zdecydowałem się na krótki spacer. Przez Nosalową przełęcz na Nosal i dalej na Kuźnicką Polanę. Trasa krótka, lecz bardzo malownicza. Sam szlak bardzo urozmaicony i ciekawy.

Wejście na Nosal z Kuźnic.

Szlak z Kuźnic na Nosal. Podejście pod szczyt.

Urwiste skałki Nosala wymagają ostrożności, szczególnie gdy jest mokro.
Wspaniały teren do fotografowania. Widok na Tatry, Gubałówkę i miasto.
Giewont widziany bardziej od strony „stóp”, Kasprowy w jak na dłoni, a w dali Czerwone Wierchy.

Skaliste zbocza Nosala

Malownicze skałki na Nosalu

Do tego żywiczne leśne powietrze. Słońce i stosunkowo niewielu turystów, choć ci co przyszli na pewno nie żałowali. Spotkałem kilkanaście osób, młodzież rodzinki z dziećmi i kilku namiętnie fotografujących.

Wycleczka na Nosal

Turyści odpoczywają na Nosalu

Po zejściu na Polanę Kuźnicką ostatni rzut oka na poszarpane zbocza Nosala i powrót.

Nosal widziany z dołu.

Nosal. Widok z Polany Kuźnickiej


Ponieważ spacer przez Nosal pozostawił mi pewien niedosyt zrezygnowałem z busa i do domu wróciłem pieszo, zadowolony, że zdecydowałem się na tę małą wycieczkę.
Pozdrawiam jesiennie z Zakopanego.
Marek Kacperek

Skomentuj

