Morskie Oko

Długotrwała piękna pogoda spowodowała, że porzuciłem zawodowe obowiązki, terminy, zlecenia i wyrwałem się na krótką co prawda, ale jednak uroczą wycieczkę w góry.  Okazało się, że nie tylko na mnie jesienne słońce tak wpłynęło. Na hasło wypad w góry w momencie zgłosiło się sześć osób (w tym ja). Padło na Morskie Oko. Droga wygodna, brak zagrożeń, piękne widoki. Ruszyliśmy w w piątek 18 listopada. Wcześnie rano.

Mięguszowieckie Szczyty nad Morskim Okiem

Mięguszowieckie Szczyty

Ludzi jeszcze bardzo mało. Na to liczyliśmy. Już z oddali widać Mięguszowieckie Szczyty. Najwyższy to Wielki, następny w lewo Pośredni i ostatni to Czarny. Po prawej stronie Wielkiego widać Cubrynę i Mnicha. Wyższe szczyty już w słońcu. Po prawej stronie mijamy Żleb Żandarmerii.

Żleb Żandarmerii przed Morskim Okiem.

Żleb Żandarmerii

Zimą, gdy jest więcej śniegu miejsce to wymaga ostrożności. Tu często schodzą groźne lawiny, blokujące nieraz drogę do Morskiego Oka. Teraz nic nam nie grozi. Jest chłodno, lecz słonecznie. Polska złota jesień. Docieramy nad Morskie Oko. Chociaż to jesień, Morskie Oko już zamarznięte.  Osobiście badam wytrzymałość lodu. Oczywiście tuż przy brzegu.

Morskie Oko juz zamarzło.

Morskie Oko jesienią.

Lód mocny, lecz nie wybieram się dalej od brzegu.  Robimy zdjęcia i ładujemy się do schroniska na gorące napoje i własne kanapki. Po posiłku spacer z górki do parkingu. Wsiadamy do samochodu i na południe jesteśmy w Zakopanem. Piękny dzień, piękna pogoda, piękna wycieczka. A po południu obiad na Krupówkach.

Do zobaczenia na szlaku.  Marek Kacperek

Mnich i Cubryna nad Morskim Okiem.